Warning: Attempt to read property "labels" on null in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/themes/cat-projecten/archive.php on line 48
Warning: Attempt to read property "name" on null in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/themes/cat-projecten/archive.php on line 48
Deprecated: strtolower(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/themes/cat-projecten/archive.php on line 48
Featured
Diversiteit en Inclusie in de opleiding Pedagogische Wetenschappen
Dit project beoogt in kaart te brengen waar de opleiding Pedagogiek nog tekort komt op het gebied van inclusiviteit, en hoe dit op juiste wijze te implementeren in de cursussen die hierin kunnen verbeteren.
Formatieve Toetsing implementeren in M&S bachelor cursussen
Dit project heeft streeft naar het ontwikkelen en het implementeren van formatieve toetsing in de 5 verplichte M&S bachelor en premaster cursussen.
Kenniscentrum Open Educatie (KOE)
Dit project beoogt de belangen van Open Science in Education the behartigen d.m.v. het ontwikkelen van een openbaar kenniscentrum vol met Open Educational Materials (OEM).
All
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills, such as understanding and synthesising different perspectives in a written text.
Global Classroom in International Development Studies (Master)
This project aims to promote blended and challenge-based learning by establishing a global and transdisciplinary classroom in International Development Studies Master (IDSM) at the Department of Human Geography and Spatial Planning.
Making statistics more sustainable
The GSS Statistics course is in need of an update: The structure and content of the course did not have significant changes in the past years, leading to this project for a renovation of the structure as well as the content.
E-Compendium: Methods in Qualitative Innovation Analytics
This pilot project is for the creation of an e-compendium, where students create 'compendium entries' describing a qualitative method. The idea is based on a crowdsourcing education approach and fits well with principles of open education and blended learning.
Empowering Internships
In de vernieuwde bachelor SGPL wordt getracht de leereffecten van de stage te vergroten door studenten een (blended) training aan te bieden voorafgaand aan, tijdens en kort na de stageperiode. Hiervan profiteren niet alleen de studenten, maar ook de opleiding en stage-instanties.
Community Engaged Learning (CEL) for Energy in the Built Environment
This project aims to place energy-related behaviour at the centre of the energy transition. Via this project, students will develop educational initiatives regarding energy in the built environment, and learn how to collaborate with relevant stakeholders to tackle sustainability challenges.
Community Engaged Learning voor Honours Profileringscursussen
Dit project biedt honours studenten de mogelijkheid om middels Community Engaged Learning een project voor en in samenwerking met maatschappelijke partners op te zetten.
Interactive learning experiences with open source Jupyter Notebooks
This project examines a non-commercial tool to fulfill nowadays needs regarding data analysis which will be implemented into bachelor and master programs.
Aardwetenschappen in de maatschappij
De herziene bachelor Aardwetenschappen zal een vak ontwikkelen dat zal bijdragen aan de positionering van studenten als aardwetenschapper in de maatschappij, aan toekomstperspectieven en aan een brede kijk op het vakgebied.
Developing a tutorial system at Earth Sciences
This project hopes to find inspiration from the British collegiate system to implement tutorials in education at Utrecht University.
What on Earth are we doing? Denkvaardige aardwetenschappers in de BSc en MSc
History and Philosophy of Science (HPS) is een nog weinig gebruikt doch zeer belangrijk onderdeel van educatie voor aardwetenschappers. Dit project beoogt een cursus samen te stellen voor het samenbrengen van HPS en de bestaande educatie.
Zelfregulering in de bachelor SGPL
Dit project beoogt studenten in de bachelor SGPL de handvatten te geven om weloverwogen keuzes te maken op het gebied van de studie- en professionele loopbaan.