Featured projects
Diversiteit en Inclusie in de opleiding Pedagogische Wetenschappen
Dit project beoogt in kaart te brengen waar de opleiding Pedagogiek nog tekort komt op het gebied van inclusiviteit, en hoe dit op juiste wijze te implementeren in de cursussen die hierin kunnen verbeteren.
Formatieve Toetsing implementeren in M&S bachelor cursussen
Dit project heeft streeft naar het ontwikkelen en het implementeren van formatieve toetsing in de 5 verplichte M&S bachelor en premaster cursussen.
Kenniscentrum Open Educatie (KOE)
Dit project beoogt de belangen van Open Science in Education the behartigen d.m.v. het ontwikkelen van een openbaar kenniscentrum vol met Open Educational Materials (OEM).
All projects
‘Tussen theorie en praktijk’ vakdidactisch ontwerponderzoek
Het doel van dit project is het dichten/verkleinen van de kloof tussen theoretische kennis en praktijkervaring van vreemde talen studenten.
Aardwetenschappen in de maatschappij
De herziene bachelor Aardwetenschappen zal een vak ontwikkelen dat zal bijdragen aan de positionering van studenten als aardwetenschapper in de maatschappij, aan toekomstperspectieven en aan een brede kijk op het vakgebied.
Academic Buddy
In dit project geven native speakers feedback aan Nederlandse studenten om hun taalvaardigheid te verbeteren en om internationalisering te bevorderen.
Academic Interdisciplinair Life Sciences Master’s programme
This project proposal aims to make a full proposal for a 2-year interdisciplinary Master's programme within the Graduate School of Life Sciences (GSLS), linking strategic themes, the hubs of Life Sciences, Pathways to Sustainability, and the Living Labs initiative.
ACT: een ACtiegericht Toetsmodel voor innovatief onderwijs
Dit project introduceert een actiegericht toetsmodel op basis van de effectuation theory. Deze theorie biedt vijf principes die leidend zijn bij het creëren van waarde in onzekere situaties.
An Inclusive curriculum and learning environment
This project aims to develop a curriculum scan and materials for teaching and professional development that can contribute to the creation of inclusive learning environments for students.
Avatars of animals and humans
In this project Avatars of animals and humans (3D interactive holographic models) are being used in education to study how effective the developed tools are in order to reach the assigned learning goals.
Belonging@UU – Diversity and inclusion beyond the numbers
The aim of this project is to gain insight in the sense of belonging of all our students and to work on an inclusive learning environment to foster our students' sense of belonging at Utrecht University.
Blended learning: de toets en de docent
Onderzoek naar de combinatie van bestaande onderwijsvormen en e-assessment, e-lectures en e-modules in het onderwijs.
Bringing internationalisation into the one-year MA
This USO-project aims to provide a concrete set of teaching practices to enhance tailor-made internationalisation.
Bruggenbouwers: interdisciplinair werken in het TCS-eindwerkstuk
Dit project wil verkennen hoe de opleiding Taal- en Cultuurstudies aan studenten de mogelijkheid kan bieden om een ‘interdisciplinair eindwerkstuk’ te schrijven indien passend bij hun voortraject en/of vervolgambities.
Building blocks for diversity
The project aimed to make refugee students' experiences visible, audible and tangible.