Warning: Attempt to read property "labels" on null in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/themes/cat-projecten/archive.php on line 48
Warning: Attempt to read property "name" on null in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/themes/cat-projecten/archive.php on line 48
Deprecated: strtolower(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/themes/cat-projecten/archive.php on line 48
Featured
Diversiteit en Inclusie in de opleiding Pedagogische Wetenschappen
Dit project beoogt in kaart te brengen waar de opleiding Pedagogiek nog tekort komt op het gebied van inclusiviteit, en hoe dit op juiste wijze te implementeren in de cursussen die hierin kunnen verbeteren.
Formatieve Toetsing implementeren in M&S bachelor cursussen
Dit project heeft streeft naar het ontwikkelen en het implementeren van formatieve toetsing in de 5 verplichte M&S bachelor en premaster cursussen.
Kenniscentrum Open Educatie (KOE)
Dit project beoogt de belangen van Open Science in Education the behartigen d.m.v. het ontwikkelen van een openbaar kenniscentrum vol met Open Educational Materials (OEM).
All
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills, such as understanding and synthesising different perspectives in a written text.
Peer Feedback om schrijfvaardigheid te ontwikkelen
In dit artikel wordt het project 'Beter inzetten van Peer Feedback om schrijfvaardigheden te ontwikkelen.' gepresenteerd. Er is onderzocht hoe de studenten peer feedback ervaren in het eerstejaarsvak ‘Grondslagen van recht’.
Digitale ondersteuning vaardighedentraining
Dit project beoogt middels interactieve e-modules academische vaardigheden te trainen omtrent het omgaan met juridische informatie.
Ontwerpen als competentie van REBO-studenten
In het onderwijs van REBO zijn de componenten onderzoek, theorie en analyse sterk ontwikkeld maar er is relatief weinig aandacht voor designgericht onderwijs. Dit project hoopt hiervoor nieuwe onderwijsvormen te ontwikkelen.
Wendbaar worden: leren van adviseurs
Flexibiliteit en wendbaarheid zijn cruciaal voor studenten om zich voor te bereiden op de complexe arbeidsmarkt. Hiervoor start dit pilotproject binnen de REBO om de eerste stappen te zetten op gebied van wendbaarheidseducatievormen.
Write your own Op-Ed, opiniërend schrijven
Deze pilot zal dienen voor het geven van een goede instructie aan studenten voor het schrijven van een opiniebijdrage en deze vaardigheid in de leerdoelen te integreren, gezien de relevantie van opiniërend schrijven voor masterstudenten.
Get started and keep going with SoTL!
The aim of this implementation project is for more UU teachers ‘to get started and keep going!’ with SoTL.
Belonging@UU – Diversity and inclusion beyond the numbers
The aim of this project is to gain insight in the sense of belonging of all our students and to work on an inclusive learning environment to foster our students' sense of belonging at Utrecht University.
UU Open Source Investigations Lab (OSINT Lab)
This project seeks to establish an Open Source Investigations Lab here at Utrecht University, making it one of the first universities establishing such a lab on the European continent.
The Development of Moral and Ethical Reasoning in the Law Curriculum
This project aims to select a useful teaching method for the development of moral and ethical reasoning of law students.
Select-UU: implementatie van een bredere kwaliteitsimpuls
Het implementatieproject bouwt voort op de opbrengsten van het huidige project Select-UU: een impuls voor de selectiepraktijk.
Onderwijs met Professionals
Het innovatieproject ontwikkelt een breed toepasbaar, evidence informed ontwerp van onderwijs aan professionals dat tot stand komt in afstemming op en in samenspraak met het werkveld.