Deprecated: Creation of dynamic property FacetWP_Conditional_Logic_Addon::$rulesets is deprecated in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/plugins/facetwp-conditional-logic/facetwp-conditional-logic.php on line 44

Deprecated: Creation of dynamic property FacetWP_Conditional_Logic_Addon::$admin_i18n is deprecated in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-content/plugins/facetwp-conditional-logic/facetwp-conditional-logic.php on line 46
Teaching and Learning Collection | Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren
30 januari 2020

Knowledge item

Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren

Deze rubric is ontwikkeld binnen de Faculteit Geneeskunde Utrecht voor het beoordelen van (wetenschappelijk) presenteren. Het betreft een rubric die zowel door docenten als studenten binnen de hele universiteit gebruikt kan worden.

Download hier het Beoordelingsformulier

Het is een kant-en-klare pdf, direct te gebruiken. De rubric is overzichtelijk opgezet, zodat verschillende onderdelen (vorm, inhoud en tools) eenvoudig zijn te scoren. Ook is ruimte voor het uitwerken en toelichten van meer specifieke feedback aan de achterzijde. De ontwikkelaars schreven een korte toelichting voor gebruik.

Toelichting

Het is aan te raden de rubric vooraf beschikbaar te stellen in de blokboeken/course documents en door te nemen voor aanvang van de presentatie zodat duidelijk is waar de beoordelaar op let. Tijdens de presentatie kan de beoordelaar hetgeen wat van toepassing is in de rubric omcirkelen om na de presentatie efficiënt een beoordeling te kunnen geven. Het onderdeel open samenvatting is een belangrijk onderdeel, aangezien hier door de beoordelaar ook specifieke feedback gegeven kan worden. De open samenvatting dient bij elke presentatie ingevuld te worden, zodat degene die de presentatie gegeven heeft deze feedback kan ontvangen en gebruiken (mondeling en op papier). De presentatie kan beoordeeld worden met een cijfer of een categorie (boven gemiddeld, gemiddeld, onder gemiddeld of onvoldoende), maar voorzie de student dan van feedback op de punten die slecht(er) scoren.

You are free to share and adapt, if you give appropriate credit and use it non-commercially. More on Creative Commons